Powered By Blogger

Thursday, February 7, 2013

ဘဂၤလီမ်ားကိုနိုင္ငံမဲ့မျဖစ္လိုတဲ့ ေမာင္ခင္ရီ


ကြ်န္ေတာ္တို႕
ဘဂၤလီမ်ားကိုနိုင္ငံမဲ့မျဖစ္လိုတဲ့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ယာယီမဟုတ္ဘဲ အျမဲတမ္းေနထိုင္
ခြင့္ေပးထားတာျဖစ္ေၾကာင္း လူ၀င္မႈ႕ၾကီၾကပ္ေရး၀န္ၾကီးေမာင္ခင္ရီးေျပာလာျပန္ျပီ။ တဆက္ တည္းမွာ ျမန္မာနိုင္ငံ အရပ္ရပ္မွာေရာက္ရွိေနတဲ့ ဘဂၤလီေတြကို ရခိုင္ျပည္နယ္သို႕ ျပန္လည္ပို႕
ေဆာင္ျခင္း အျပစ္ဒါဏ္ေပးျခင္းမ်ားကိုျပဳလုပ္ေနသည္ကိုလည္း ေန႕တဓူ၀ၾကားေနရေပသည္။

အမွန္တကယ္ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားကို နိုင္ငံသားမဟုတ္ေသာ္လည္း နိုင္ငံမဲ့မျဖစ္လိုေသာ စိတ္
ေကာင္းေစတနာေကာင္းမ်ားရွိခဲ့လွ်င္ရခိုင္ျပည္နယ္တခုတည္တြင္မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာနိုင္ငံအႏွံ႕
တြင္ေနထိုင္ျခင္းျပဳသင့္ေပသည္။ ခုလိုရခိုင္ျပည္နယ္တခုတည္းတြင္ ၀ကြက္ျပီး  ဘဂၤလီလူမ်ိဳး မ်ားအား ေနရာခ်ေပးေနျခင္းမွာ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ လိုအပ္လွ်င္ရန္တိုက္ေပးရန္  ရည္ရြယ္ခ်က္
တခုတည္းသာျဖစ္ေၾကာင္းသိလိုက္ရခ်ိန္တြင္ေကာကြ်န္ေတာ္တို႕သိလိုက္ေသာ ဆင္ျခင္မႈမ်ား ကားေနာက္က်ခဲ့ေပျပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕အားညီရင္းအကိုသဖြယ္အရိပ္မိုးေပးခဲ့ေသာရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားကို  မသမာေသာ၀ါဓျဖန္႕မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ့္ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္မက နိုင္ငံတကာမွပင္ အထင္အျမင္လြဲေအာင္ ပင္လုပ္ခဲ့မိျပီးမဟုတ္ပါလား။

အလာအရွင္ျမတ္ေျပာသလို မင္းတို႕ကိုၾကီမားစြာေသာ အခက္အခဲမ်ားျဖင့္ငါစစ္ေဆးမည္ဆိုသ
ကဲ့သို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေတြကို အခက္အခဲမ်ားစြာႏွင့္စစ္ေဆေနပါျပီ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဘဂၤလီလူမ်ိဳး
မ်ားအေနႏွင့္ အရႈံးၾကီးတခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ အကိုၾကီးရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား၏ နာက်ဥ္းျခင္း
 ေၾကကြဲျခင္း မ်ားစြာျဖင့္ ေက်ာခိုင္းသြားျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။

အမွန္ကကြ်န္ေတာ္တို႕က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာျပစ္မႈမ်ားသည္ မိတ္ေဆြစိတ္မ်ား၏ သံေယာစဥ္မ်ားကိုျဖတ္
ေတာက္ခဲ့ရံုသာမက သူတို႕၏အသိုက္အျမဴမ်ားကိုပါ ဖ်က္ဆီးခဲ့တာေၾကာင့္ သူတို႕၏ နာက်ဥ္မႈမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ႏႈိင္စာလွ်င္ပင္ အဆေပါင္းမ်ားစြာနက္ရိႈ္ျပီး  ႏွလံုးသားမွာပါ အမာရြက္မ်ားခံေကာင္းခံသြားႏႈိင္ေပသည္။

ဒီလိုျဖစ္ရတာလည္းမည္သူမျပဳ မိမိမႈဘဲမဟုတ္လား အတိတ္ကိုေတြးမိရင္ ကိုယ္ကို ကိုယ္ပင္
ေသေၾကာင္းၾကံခ်င္တဲ့စိတ္ေတြေပၚလာတယ္ လူမ်ိဳးေရးမႈိင္းတိုက္မႈေအာက္မွာ ကိုယ့္ဆရာ ကိုသတ္မိခဲ့တဲ့အျဖစ္အ ပ်က္ေတြကေတာ့ ေသဆံုးသြားသည့္တိုင္ေအာင္ ခြင့္လႊတ္ႏႈိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ျပဳခဲ့တဲ့မေကာင္းမႈေတြကိုခြင့္မလႊတ္ပါႏွင့္ ဆရာ ရယ္ဟုပင္ေျပာၾကားရင္း ညီအကိုရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား ကို ေျပာလိုတာကေတာ့ ညီမိုက္တေယာက္ လိုသေဘာထားျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားကိုအရင္လိုဆက္ဆံေပးပါဟုေတာင္းပန္
 ေရးသားလိုက္ျပီ။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ဘဂၤလီညီအကိုမ်ားကိုလည္း ဘာသာေရးေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ားကိုနားမေယာင္
ဘို႕ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေတြေခၚစဥ္းစားတတ္ဖို႕ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ရခိုင္လူမ်ိဳးကလြဲရင္ ဘယ္လူမ်ိဳးမွ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကိုေနရာမေပးဘူးဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ေစခ်င္ပါတယ္။

ရခိုင္ျပည္ကလြဲရင္ ဘယ္ေနရာကမွ ကြ်န္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးကို လႈိက္လႈိက္လဲွလွဲ မၾကိဳဆိုၾကသလို
ဖမ္းျပီးပို႕ၾကတယ္ ေတာတြင္းကေၾကာင္ေတြလို၀ိုင္းဖမ္းၾကတယ္ ဒါလားလူသားေတြ။ ေနာက္ဆံုး
အေနႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြကိုေျပာၾကားလိုတာကေတာ့ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြဟာ သမိုင္း အစဥ္အလာလည္းၾကီးသလိုမာနလည္းၾကီးတယ္ သူတပါးကိုခြင့္လႊတ္တတ္တယ္။  မဟုတ္ရင္ မခံတတ္ဘူးဆိုတာအျမဲတမ္းသတိထားဖို႕ႏွင့္ညီရင္အကိုပမာဆက္ဆံပါက အလြန္႕အလြန္ေ ပ်ာ့
ေပ်ာင္းျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕တို႕ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားအ တြက္ မိတ္ေဆြေကာင္းသာမက ညီရင္းအကို
လည္းျဖစ္ပါေ ၾကာင္းေရသားတင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

ေလ့လာဖို႕ႏွင့္သံုးသပ္ဖို႕ေ၀မွ်ခ်င္တာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကရခိုင္လူမ်ိဳးေတြကို အပုတ္ခ်ေျပာ
ေနၾကေပမဲ့ဘယ္လူမ်ိဳးမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကိုနားလည္မႈမေပးသလို ဘယ္ျပည္နယ္ကမွာ ကြ်န္ေတာ္ တို႕ကိုလက္မခံၾကဘူးဆိုတာပါဘဲ။

ခ်ဂိုး(ေမာင္းေတာျမိဳ႕နယ္)

No comments:

Post a Comment