Powered By Blogger

Wednesday, December 5, 2012

Root of Wrongya

ရြင့္ဂ်ာမ်ား၏ဇစ္ျမစ္ကိုတူးဆြျခင္း

စာေရးသူမွာ

ရြင့္ဂ်ာမ်ား၏ဇစ္ျမစ္ကိုတူးဆြရွာေဖြျခင္း

မူဂ်ာဟစ္ဒင္မ်ားႏွင့္ေမယုေျမ

လူ့အခြင့္အေရးအေရျခံဳ အစ္စၥလာမ္းမစ္အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားႏွင့္ ရြင့္ဂ်ာအခန္းဂ႑

လူကုန္ကူမွုမ်ာေနာကိကြယ္မွာ အနာဂါတ္ရြင့္ဂ်ာ စီမံကိန္းအဖြဲ႕ၾကီး

နိုင္ငံတကာသိုထိုးေဖက္၀င္ေရာက္ျခင္းႏွင့္မိုးလံုးျပည့္ မုသား၀ါဓ သတင္းဌါနမ်ားႏွင့္သတင္းေထာက္မ်ား

 

စာေရးသူမွာ

မိမိအေနႏွင့္ေက်ာင္းေနစဥ္ဘ၀မွာသည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ထိရိုဟင္ဂ်ာ (သို႔) ရြင့္ဂ်ာဟူေသာအသံုးအႏွံႈး အေျပာအဆိုကိုမၾကားဖူးသလို အစ္စၥလာမ္းဘာ သာကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကေသာ သူငယ္ခ်င္ တဦးတေယာက္မွလည္း သူတို႔႔သည္ရြင့္ဂ်ာ (သို႔) ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးျဖစ္သိကို တခါမွာမေျပာဘူးခဲ့ေပ သူတို႔ဘာသာသူတို့ကုလားဟုသာေျပာၾကျပီး ( ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားဟု) ယံုၾကည္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္၊ ဘဂၤလီစကားျဖင့္ တူမိကီးမာႏုခ်္ ဟုေမးလွ်င္လည္း( အာမိ ဘဂၤလီမာႏုခ်္ ) ဟုသာေျပာၾကပါ လွ်က္ႏဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုေသာ အသံုးအႏွံႈးဘာေၾကာင့္ျဖစ္လာတာလည္း သိခ်င္ေဇာက က်ြန္ေတာ့ ရဲ့မသိစိတ္ကို ေန႔တဓူ၀ေလ့လာခိုင္းေနသည္ကတေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံတလႊားႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္းေနထိုင္ၾကေသာ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ား၏ ဇာတိကိုျမန္မာျပည္သူမ်ား သိရွိလိုျခင္းအလို႔ငွာ ဤစာတန္းတို္ေလးကို ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္းရိုးသားစြာ၀ံခံအပ္ပါသည္။

ဤသို႔ေရးသာရာ၌လည္းတဦးတေယာက္ကိုေသာ္၄င္း လူမ်ိဳးႏြယ္တစုကို၄င္း ယင္းတို႕၏ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္သည့္ဘာသာကို၄င္း နစ္နာေစလိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ သမိုင္းမွန္ အျဖစ္မွန္မ်ား ကိုေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္းကိုခံေနရေသာ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္ ဘဂၤလီလူငယ္မ်ား သိရွိနားလည္လာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို့၏ ဇာတိႏွင့္မ်ိဳႏြယ္ကို ထိမ္းသိမ္းေစလိုေသာ အလို႔ငွာေရးသားရျခင္း သာျဖစ္ပါေၾကာင္းထပ္မံ၍ေျပာၾကားလိုပါသည္။

 

ေလးစားစြာျဖင့္

 

 

ေဒါက္တာနိုင္လင္းဦး

 

 

ရြင့္ဂ်ာမ်ား၏ဇစ္ျမစ္ကိုသံုးသပ္ျခင္း

ရိုဟင္ဂ်ာေခၚ(သို႕) ရြင့္ဂ်ာ ေခၚ ဘဂၤလီမ်ား၏ ဇစ္ျမစ္ကိုတူးဆြရွာေဖြျခင္း

၁၉၈၈ ခုေနာက္ပိုင္း ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီလွႈပ္ရွားမွႈမ်ားကိုခုတံုးလုပ္ျပီး ဘမၻာ့ျပည္သူ မ်ားႏွင့္ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို တအံ့တၾသျဖစ္ ေစခ့ဲေသာနိုင္ငံတကာ ျပႆနာတခုကိုျပပါဆိုလွ်င္ လံၾကဳတ္အမည္ျဖင့္ ကမၻာကိုထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဟု ေခၚေသာအၾကမ္း ဖက္သမားမ်ား၏လွုပ္ရွားမႈကိုလက္ညွိုးထိုးျပရမည္ျဖစ္ေပသည္၊ ဘာသာေရးအစြမ္းေရာက္ ဘဂၤလီ မူဆလင္အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားသည္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ ဘဂၤလီ မူဆလင္မ်ားကို ျမန္မာနိုင္ငံ၏တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတမ်ိဳးျဖစ္ သေယာင္ေယာင္ ဘမၻာ့အသိုင္း အ၀ိုင္း၌ထင္ေယာင္ ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ ရခိုင္ျပည္ဖြား ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားကို အသံုးခ်ခဲ့ၾကေပသည္။ ၄င္းအျပင္ရခိုင္ ျပည္ဖြါး(Bengali Extremist)မ်ားသည္လည္း အာဖဂန္နစၥတန္ အၾကမ္းဖက္ စစ္မ်က္ႏွာျပင္၌ ဂ်ီဟသူရဲေကာင္းမ်ားအျဖစ္ အသက္ကိုေပးဆပ္လွ်က္ရွိၾကေပသည္ ၄င္းအထဲတြင္ယၡဳအဂၤလန္ နိုင္ငံတြင္ ခိုလွံုခြင့္ေလွ်ာက္ျပီး ေနထိုင္လွ်က္ရွိေသာ နရူအစၥလာမ္း လည္းတဦး အပါအ၀င္ျဖစ္ ေပသည္။

ရြင့္ဂ်ာအၾကမ္းဖက္သမားမ်ားသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ ဒီမိုက ေရစီလွုပ္ရွားမွု၌ မည္သည့္အခဏ္းကပါ၀င္ခဲ့ပါသနည္း

၈၈၈၈ ေလးလံုးလွုပ္ရွားမွုသည္ ကမ႓ာ့သမိုင္မွာေရာ ျမန္မာ့သမိုင္မွာပါ ေမ့ေပ်ာက္၍မရေသာ နိုင္ငံေရးကိုနိုင္ငံေရးနည္းႏွင့္ ေျဖရွင္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ေသာ စစ္အာဏာရွင္မ်ားကို အန္တုခဲ့ၾကေသာ ျပည္သူမ်ား၏ ေဒါသအိုးေပါက္ကြဲေသာေန႕ (သို) အာဏာရွင္ကိုျငိမ္ခ်မ္းစြာ ေတာ္လွန္ေသာ ေန႕တေန့ျဖစ္ေပသည္။ ဤကဲ့သို႕ေသာေန႕မ်ိဳးမွာပင္ (Bengali Extremist) မ်ားသည္ တရားမ၀င္ ခိုး၀င္အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ားပီပီ ေျမေခြးဥပုတ္ေစာင့္သကဲ့သို့ ျမန္မာတမ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ဆိုင္ေသာ (၈၈၈၈) ရွစ္ေလးလံုးအံုၾကြမွု ေန႕မ်ိဳးမွာပင္ပါ၀င္ပါတ္သက္မွုမရွခဲ့ၾကေပ။ သို႕ေသာ္လည္း နိုင္ငံေရအရအျမတ္ ထုပ္လိုေသာ ဘဂၤလီ (လံၾကဳတ္) ရြင့္ဂ်ာအၾကမ္းဖက္သမားမ်ားသည္ (Bengali Extremist) အစၥလာမ္းအစြမ္းေရာက္ ဘီလာဒင္ ၊ ဆာဒါမ္းဟူစိန္ ၊ ကဒါဖီ) တို႕၏အကူအညီျဖင့္ ရခိုင္ျပည္တြင္ေနထိုင္လွ်က္ရွိၾကေသာ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားကိုအသံုးခ်ကာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲ ကို ရြင့္ဂ်ာ ( ရိုဟင္ဂ်ာဟုေခၚေသာ) အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား၏ ေအာင္ပြဲတခုအျဖစ္အျမတ္ ထုပ္ဖန္တးီခဲ့ရံုသာမက International Bengali Extremist Media မ်ားကလည္း ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို ( ဘဂၤလာေဒါခ်္႕ မွမတရားခို၀င္ေနထိုင္ၾကေသာ ဘဂၤလီလူနည္းစုမ်ားအေပၚ အနိုင္က်င့္ဗိုလ္က်သူမ်ားအျဖစ္) မိုးလံုးျပည့္ မုသား၀ါဓမ်ားကိုသံုးကာ အိမ္ရွင္ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို Bengali Extremist မ်ား၏အားကိုးျဖင့္ အားမနာတမ္းေစာ္ကားခဲ့ရံုသာမက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီလွုပ္ရွားမွႈကို ခုတံုးလုပ္ခဲ့ၾကေပသည္။

ေသာၾကာေနသည့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ နာမာ့ဆ္ငါးၾကိမ္တက္ရေသာေန့ထူး ေနျမတ္ျဖစ္ေပသည္၊ သို႕ေသာ္လည္း ၄င္းေန႕သည္ပင္ရခိုင္ျပည္အႏွံ႕တြင္ေနထိုင္ေသာ ဘဂၤလီ လူမ်ိဳးမ်ားကို ဒုကၡေပးေသာေန႕တေန႕ျဖစ္လာခဲ့ေပသည္ ယင္းမွာကားဘာသာေရးအစြမ္းေရာက္ ဗလီဆရာမ်ားသည္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းကာ ဘာသာေရး၀တ္ျပဳခ်ိန္မ်ား၌ အလာ၀ကေပါင္ တခြန္းကိုသာေရွ႕ကေအာ္ျပီး ေနာက္ဆက္တြဲစကား မ်ားမာကား လံုျခံဳေသာ အသိုက္အျမံဳထဲတြင္ ေအးေအး လူလူေနထိုင္ၾကေသာ အစၥလာမ္းဘာသာ၀င္ ညီအကိုမ်ားခင္ဗ်ား

ယခုအခ်ိန္၌ ရခိုင္ျပည္တြင္းမွာေနထိုင္ဖို႕လံုး၀ မစဥ္းစားၾကႏွင့္ ( RSO and ARIF) တို႕သည္ Bangladesh & American အိစုးရတို႕ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ မၾကာခင္မွာ ဗမာျပည္ကို စစ္ေက်ညာ ေတာ့မယ္ ၄င္းအခ်ိန္၌ငါတို႕ေနထိုင္လွ်က္ရွိေသာရခိုင္ျပည္တြင္ကားသစ္ရြက္ပင္က်န္မည္မဟုတ္ေပ ထို့ေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ဒီဇင္ဘာအတိုင္မွီလြတ္ရာသို႕သာ တိမ္းေရွာင္ထြက္ေျပးၾကေပေတာ့ဟူ၍  ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္တႏွစ္လံုး ဗလီမ်ားမွတဆင့္ ၀ါဓျဖန္ခ်ီခဲ့ၾကေပသည္။

တခ်ိန္က ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာရွာရင္း ရခိုင္ျပည္သို႕တရားမ၀င္ေရႊ႕ေျပာင္း၀င္ေရာက္လာခဲ့ၾကေသာ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားသသည္ ၁၉၉၀ ျပည့္ကုန္ခါနီး မိမိတို႕ ဘိုးဘြာဘီးဘင္မ်ားေခါင္းခ်ခဲ့ၾကေသာ Bangladesh နိုင္ငံသို့ထြက္ေျပးရန္လမ္းစပ်ိဳးခဲ့ေပျပီ အမွားအမွား ေျပာဖန္မ်ားေတာ့ အမွားကိုပင္ အမွန္ထင္သလို နိုင္ငံေရးကိုလည္းစိတ္မ၀င္စား မိမိတို႕ေနထိုင္ရာတိုင္းျပည္ကိုလည္းခ်စ္ရမွန္းမသိေသာ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာေျပာင္ေရႊ႕ေနထိုင္လာသူမ်ားပီပီ ဗလီဆရာမ်ား၏စကားကို ယံုမွား၍ရွိသမွ်ပစၥည္းမ်ားကို ရသမွ်ႏွင့္ ေရာင္းခ်ျပီး မိမိတို႕ေမြးရပ္ေျမသို႕ျပန္လာၾကေပရာ ျမန္ာဒီမိုကေရစီလွုပ္ရွားမွုကို အသံုးခ်အျမတ္ထုပ္ လိုေသာ အစၥလာမ္းအစြမ္းေရာက္မ်ားသည္ အၾကမ္းဖက္၀ါဓဆိုလွ်င္ဓါးေတာင္ကိုဘဲ ေက်ာ္ရပါေစ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္ရပါေစ ဟုခံယူထားသူမ်ားပီပီ

International Bengali Extremist Media မ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းကာ မိမိသေဘာျဖင့္ေမြးရပ္ေျမ သို႕ျပန္လာၾကေသာ ဘဂၤလီမ်ားကို အတင္းအဓမၼဖမ္းဆီး၍ ဒုကၡသယ္စခန္းမ်ားသို႕ပို႕ေဆာင္ၾကျပီး ၄င္းတို႕ကို ဒုကၡသယ္မ်ားအျဖစ္ဖန္တီကာ ျမန္မာနိုင္ငံထဲမွာအစိုးရႏွင့္ ဌါေနတိုင္ရင္းသား မ်ားႏွိပ္စက္ေသာ ေၾကာင့္ ထြက္ေျပာလာရသကဲ့သို႕ပံုေဖၚအျမတ္ထုပ္ခဲ့ၾကေပသည္။

တဖက္တြင္လည္း International Bengali Extremist Media မ်ားကိုလြန္ဆန္ႏွိုင္စြမ္းမရွိေသာ      ( BNP Bnagladesh National Party) အစိုးရျဖစ္ေနခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ရြင့္ဂ်ာဟုေခၚေသာ Bengali Extremist မ်ားအတြက္တဘန္းသာခဲ့ေပသည္။ သို႕ေသာ္ လည္းလူဦးေရေပါက္ကြဲေနေသာ Bangladesh နိုင္ငံအတြက္ ၀န္ေဆာင္မွဳတခုေပၚလာေပမဲ့ သူတိုအတြက္ ေဒၚလာရေပါက္လမ္းေလးေတာ့ ပြင့္လာပါျပီ ၄င္းအျပင္ဂ်ာမာ့ဆ္ အစၥလာမ္မစ္ပါတီ အတြက္ေတာ့ ရခိုင္ျပည္မွာပါလာေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ လူငယ္မ်ားကိုအၾကမ္ဖက္ အုပ္စုမ်ားအတြက္ ကုန္ၾကမ္းအျဖစ္တင္ပို႕ရန္အခြင့္အလမ္းတခုေတာ့လမ္းပြင့္ခဲ့ေပျပီ

တဖက္တြင္ဘီအန္ပီ အစိုးရအေနႏွင့္ ဂ်ာမာစ္အစၥလာမ္မစ္ပါတီႏဲ့လည္းမိတ္မပ်က္ Chittagong and Dhaka ကဲ့သို႕ျမိဳ႕ၾကီးမ်ား၌ လမ္ေဘးတြင္လွဲ႕လည္ျပီး ရွာေဖြစားေသာက္ေနၾကေသာ ဘဂၤလီရြင့္ဂ်ာမ်ားကို ျမန္မာနိုင္ငံသို့ ကုန္ၾကမ္းအျဖစ္တန္ပို႕ရန္ အခြင့္အေရးတဖန္ရလာျပန္သျဖင့္ နယ္စ္တေလွ်ာက္တြင္ စစ္တပ္ၾကီးမ်ားခ်ကာ ကမ႓ာကိုလံၾကဳတ္၍ ျမန္မာျပည္မွာ ဘဂၤလီ လူနည္စုမ်ား ထြက္ေျပးလာသေယာင္ ဖန္တီးထားေသာ ဒုကၡသယ္စခန္းမ်ားခ်၍ စစ္တေကာင္း ဒါးကား ၊ ဆီးလက္ ၊ ေကာ္မီလာ၊ န၀ါခါးလီႏွင့္ရာရွားဟီး ျမိဳ႕ၾကီးမ်ားမွ အတင္းအဓမၼဖမ္းဆီး ေခၚယူလာေသာ အလြန္႕အလြန္ရိုင္စိုင္းလွသည့္ အိုးႏွင့္အိမ္ႏွင့္မေနလိုသူမ်ားကို တင္းက်ပ္ေသာ လံုျခံဳေရးမ်ားခ်ကာ ျမန္မာျပည္မွ ထြက္ေျပလာေသာ လူနည္းစုဘဂၤလီ ရြင့္ဂ်ာ(ရဖ်ဴဂ်ီ)မ်ားအျဖစ္  ကမ႓ာသို႕လိမ္လည္၍ အိမ္နီနားခ်င္မပီသစြာျဖင့္ ျမန္မာျပည္သူ အားလံုးကိုေစာ္ကားခဲ့ၾကသည္သာမက ကမ႓ာ့အၾကမ္းဖက္ ဂိုင္းၾကီးတခုျဖစ္သည့္ Al Qaeda ဂိုင္းၾကီး ကိုလည္းလက္ခံထား ေသာနိုင္ငံတနိုင္ငံျဖစ္ေပသည္။

ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားသည္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္မ်ားစြာေနခဲ့ရသူမ်ားပီပီ သူတို႕၏စ ကား စာေပမ်ားတြင္လည္း မူရင္းဘာသာစကားမ်ားတိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္လာျပီး ေန႕တဓူ၀ သံုးစြဲ လွ်က္ရွိေသာစကားမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္စကားကို ၄၀%ေလာက္သံုစြဲလွ်က္ရွိၾကေပသည္။ ဥပမာ ထိုင္ခံု       ( Chair), စားပြဲခံု( table) , ဥကၠဌ (Chairman) စသည္ စသည့္စကားလံုးမ်ားအျပင္ လူပါတ္၀န္က်င္တြင္သြားလားလႈပ္ရွားေနေသာ လူအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္လည္း ပလၤယ္နားတြင္ေန သူမ်ားကို (ဘြင့္ဂ်ာ) ၊ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းျဖင့္အသက္ေမြးသူမ်ားကို (ဇိုင္လာ) ၊ ေျမြဖမ္းေျမြျပျပီး ဘသရပ္တည္ေနသူမ်ားကို (ဘိုင္လာ) ဟုေခၚၾကျပီး တေနတေက်းတြင္ ရာသီအလိုက္လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ၾကေသာသူမ်ားကို (ရြင့္ဂ်ာ) ဟုေခၚေပသည္။ အမွန္ကရြင္ဂ်ာဆိုေသာစကားလံုးသည္ အဂၤလိပ္ႏွင့္ ဘဂၤလီစကားႏွစ္လံုးကိုေပါင္းစည္ထားေသာ ေ၀ါဟရျဖစ္ျပီးႏွိမ့္ခ် ေခၚေသာ ေ၀ါဟာရ စကားျဖစ္ေပသည္။( Wrong+gya)( အဂၤလိပ္+ဘဂၤလီ) (မွားေသာ+လူ) အမွန္ကပံုမွန္ မဟုတ္ေသာလူအစုအေ၀း ဒုကၡသယ္မ်ား အိုမဲ့အိမ္မဲ့မ်ားကိုေခၚေ၀ွၚျခင္းျဖစ္ျပီး ေရးသားရာတြင္ ၾကားခံစကားလံုးျဖစ္ေသာ(g+g) မွာတူေနေသာေၾကာင့္ ေရးသားရာတြင္( Wrongya) ဟုေရးသား ျခင္းျဖစ္ျပီး ေနာက္တခုကေတာ့ လူတဦးတေယာက္က ယင္းနိုင္ငံသားမဟုတ္ဘဲ မိမိသည္၄င္းနိုင္ ငံသားပါဟု ေတာင္းဆိုလာေသာအခ်ိန္တြင္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ အေထာက္အထားတင္ျပႏိႈင္ ျခင္းမရွိသူမ်ားကိုလည္း (Wrongya) ဟုဘဂၤလီစကားျဖင့္ေခၚေ၀ွၚျခင္းျဖစ္ေပသည္။
 
သို႕ေသာ္လည္းျမန္မာနိုင္ငံ၏တပိုင္တစကိုဆြဲထုပ္ျပီး အစၥလာမ္မစ္နိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္လိုသူမ်ား က လူမ်ိဳးသစ္တခုတီထြင္ျပီး မြတ္ဆလင္းနိုင္ငံမ်ားတြင္တစတစ ၀ါဓျဖန္ရာမွတဆင့္ မြတ္ဆလင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လာတ္ေပးလာတ္ယူ မႈမ်ားေနာက္ကြယ္မွာ NGO မ်ား INGOs မ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႕ ႏွင့္မကင္းရာမကင္းေၾကာင္းပါတ္သက္ေနေသာ က်င့္၀တ္ပ်က္မီဒီယာမ်ားမွ ရြင့္ဂ်ာ ဆိုေသာေ၀ါ ဟာရကိုတလံုးတပါတမွမသိပါဘဲႏွင့္ စစ္အစိုးရကိုထိုးႏွက္လိုေသာ ၀ါဓျဖန္႕လက္နက္တခုအျဖစ္ သံုးစြဲရာမွ ယေန႕ျမန္မာေျမေပၚတြင္ မီးေတာက္ေလာင္ေနျခင္းျဖစ္ျပီ မိမိနိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနခ်ိန္၌ အေမြးဆိုးမ်ားအျဖစ္၄င္းမီစ မီက်န္မ်ားမွ ယေန႕ရခိုင္ျပည္နယ္ႏွင့္ရခိုင္လူမ်ိဳး မ်ားကိုေလာင္ကြ်မ္းေနျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။
 
I am a Wrongya. I am a Refugee.ရြင္ဂ်ာဆိုေသာေ၀ါဟာရကို နားလည္မွုလြဲမွားျခင္း စာေရးသူပညာသင္ၾကားေနစဥ္ကာလ ဘဂၤလီမ်ားက ဗမာဂ်ာ ရြင့္ဂ်ာဟူ၍ ကုလားသူငယ္ခ်င္း မ်ားကေနာက္ကာေျပာင္ကာေခၚၾကပါသည္။ အမွန္မွာ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ဗမာျပည္သားဆိုျပီးေနာက္ ေျပာင္ျခင္းျဖစ္ ေပသည္။
       အဲဒီစကားကိုဘဲ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္ဘီဘီစီ ဗီအိုေအတို႕မွ ခဏခဏ ၾကားေနရေပသည္ စာေရးသူအေနျဖင့္ ရြင္ဂ်ာဆိုတာဘာလူမ်ိဳးလည္းဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတခုအတြက္ အေျဖကိုရွာ ေနမိသည္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကိုလည္းေမးစမ္းၾကည့္မိသည္။ အမွန္မွာေတာ့ ရခိုင္ျပည္မွာ စစ္ျဖစ္လာလွ်င္ဓါးစာ ခံေျမစာျမက္ပင္မ်ားျဖစ္မွာကိုစိုး၍ ထြက္ေျပားလာေသာ ဘဂၤလီလူနည္း စုမ်ားေျပာေသာ anh wrongya က်ြန္ေတာ္ရြင့္ဂ်ာ ဆိုေသာစကားကို သတိရမိ၍ ငါဟာဒုကၡ သယ္တေယာက္ပါဆိုတဲ့စကားကို နိုင္ငံျခားသားေတြက ငါဟာရြင့္ဂ်ာလူမ်ိဳးပါဆိုျပီး တလြဲနား လည္းျခင္းဟုစားေရသူသိလိုက္ေသာ အခ်ိန္တြင္ေကာေဒါက္တာယူနိုးတေယာက္ လံၾကဳတ္ရြင့္ဂ်ာ သမိုင္းလိမ္ကိုေရးျပီးေနျပီျဖစ္ေပကသည္။
         အမွန္ကဤသို့လုပ္ရပ္မ်ားသည္ မ်ိဳးတုန္းသတ္ျဖတ္မွုထက္ အလြန့္႕အလြန္ၾကီးေလးေသာ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးလံုကို အျမစ္မွမက်န္ေအာင္ တူးေဖၚျပီးအစအနပါမက်န္ေအာင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ လိုက္ျခင္းျဖစ္၍ ျပစ္မွုကိုက်ဴလြန္းျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခြင့္လႊတ္၍ရေသာျဖစ္မွဳကိုက်ဴးလြန္ျခင္းကားမဟုတ္ေပ။
 

 

ကဲဒီဘဂၤလီေတြဘာေၾကာင့္အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ထြက္ေျပားလာရတာလည္းဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာသံုးသပ္ၾကပါစိ့ု

(၁) ဘူးသီးေတာင္ေမာင္းေတာ ၊ ရသဲ့ေတာင္ျမိဳ႕နယ္မ်ားသည္ ကရင္ျပည္နယ္ကဲ့သို့ စစ္ေျမျပင္ေလာ  

        ( စစ္ေျမျပင္လည္းမဟုတ္ဘူး)

(၂) မတာရားခိုင္တယ္ ေပၚတာဆြဲတယ္ဆိုရေလာက္ေအာင္ ဒီေနရာမွာ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္း 

        ေတြေဖါက္လုပ္ေနသလား ( မဟုတ္ပါဘူ)။

(၃) ဒါဆိုရင္ဘာေၾကာင့္ဒီ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြ အစုလိုက္အျပံလိုက္ထြက္ေျပးေနၾကတာလည္း စစ္တပ္က မူဆလင္ေတြဆိုျပီးႏွိမ္းခ်ဆက္ဆံေနလို႕လား ( မဟုတ္ဘူး) ဒီဘူးသီးေတာင္ ၊ ေမာင္ေတာ ျမိဳ႕ေတြမွာ ၁၉၄၇ ခုအရင္က ရခိုင္လူမ်ိဳး ၆၀% ေလာက္ရွျပီး ဘဂၤလီလူမ်ိဳး ၃၅%ႏွင့္ တျခားျမိဳ၊သက္ ၊ ဒိုင္းနက္ လူမ်ိဳး ၅%ရွခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၄၂ မွ ၁၉၅၈ ကာဆိန္းဦးေဆာင္ေသာ မူဂ်ာဟစါ္ဒင္မ်ား၏ လူမဆန္စြာ ရက္စက္မွႈမ်ားေၾကာင့္ ေမာင္ေတာျမိဳ႕နယ္တခုတည္တြင္ ရြာေပါင္း ၃၀၀ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရျပီး မိန့္မ ၊ ေယာကၤ်ား ၊ ခေလး ၈၀၀၀၀ ေက်ာ္ေခါင္းျဖတ္အသတ္ခံခဲ့ရျပီး လူဦးေရ (၅၀၀၀၀) ေက်ာ္မွာတျခားစစ္ေတြ ေျမာက္ဦး ေက်ာက္ေတာ္ျမိဳ့မ်ားသို႕ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကေပသည္ ထိုမူဂ်ာဟစ္ဒင္မ်ား၏ သတ္ျဖတ္မွႈမွ လြတေျမာက္္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းထြက္ေျပးလာၾကသူမ်ားကို တျခားရခိုင္ျပည္နယ္ေဒသမ်ားတြင္ (မယူကမ္းသား)ဟု ေခၚၾကေပသည္။

(၄) အမွန္ဆိုလွ်င္ လူ့႕အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္ခံေနရသူမ်ားသည္ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ားမဟုတ္ဘဲ မူဆလင္ဘာသာကိုမကိုးကြယ္သူမ်ားသာျဖစ္ၾကေသာ္လည္း မီဒီယာမ်ားမွ ေျပာင္းျပန္ေအာ္ေနၾက၍ စာေရးသူအေနႏွင့္ မ်ားစြာအ့ံၾသတုန္လွႈပ္မိပါသည္။

C.E. Lucas Phillips, a Brigadier General in the British Fourteenth Army, who fought on the Arakan front during the Second World War, clarifies the ethnicity, language, religion and national of origin
 
"Arakan is a province of Burma that has a character all its own." 8"The two main strains of the population, mutually hostile, divided by race, language and religion, were of Muslim and Buddhist persuasions respectively. The Buddhists, to whom the term 'Arakanese' was in these parts specially applied, belong to a tribe or strain known as Maugh or Mughs.9 " " The Muslims had their origin in the district of Chittagong, in the Bengal province of British India, and all the Muslims, whether natives of Arakan for generations or recent immigrants, were known as Chittagonians, or in the British forces as 'CF'..... A bewildering babel of language was spoken by these people. The Arakanese spoke a dialect of Burmese, but the Chttagonian stuck to the Bengali of their homeland, but, if educated, spoke Urdu as well." 10

 

 

ျမန္မာနိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးမရမွိကာလ 1931 သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ရာ၌ ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္းေတာ တြင္ေနထိုင္ေသာ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ားက ဘဂၤလီဘာသာစကားကို ၄င္းတို့၏ မိခင္ဘာသာစကား အျဖစ္ေတာင္ဆိုၾက၏။ ၄င္းအျပင္စစ္တေကာင္းႏွင့္ သံတြဲတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ား ကလည္း၄င္းအတိုင္ေတာင္းဆိုခဲၾကေပသည္။

မူဂ်ာဟစ္ဒင္မ်ားႏွင့္ေမယုေျမ

 

မူဂ်ာအစ္မ်ားပုန္ကန္မွုႏွင့္လူမ်ိဳးတုန္းသတ္ျဖတ္ျခင္းခံရေသာဘူသီးေတာင္ေမာင္းေတာမွရခိုင္လူမ်ိဳး  မ်ားႏွင့္ မူဆလင္မဟုတ္ေသာ ဗမာ၊ ျမိဳ ၊ ခမီး ၊ သက္ ၊ ဒိုင္းနက္ ၊ မရာမာၾကီးႏွင့္ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ား၏ ၏ဘ၀မွာ ထိုအခ်ိန္ကေၾကာက္မက္ဖြယ္အိပ္မက္ဆိုးပမာ ေန႕စဥ္ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ ဒုကၡဆိုးတခုျဖစ္ေပသည္။ အခြန္းလည္းေပးရ သၼီးကညာကိုလည္း ကာဆိန္း ရာဇာ(ဘုရင္ကာဆိန္း) ကိုဆက္ သရေသာ ထိုေခာတ္က ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္ေတာ ရသဲ့ ေတာင္ျမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ေနထိုင္ ၾကရေသာဘ၀သည္ မနက္ဖန္ဆိုေသာ ေသမဲ့အခ်ိန္ကိုေစာင့္စား ေနရေသာအခ်ိန္(သို႕) ေသမင္းကို ေစာင့္ေရရေသာအခ်ိန္ဆိုပါက မမွားႏိွႈင္ေပ။ မူဂ်ာဟစ္ဒင္ေတြက ရြာကို၀င္လာတာႏွင့္တရြာလံုးကို မဒိန့္က်င့္တယ္ လူသတ္တယ္ ျပီးရင္ရွိသမွ် ပစၥည္းေတြ ကိုယူေဆာင္သြားၾကျပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္ ေတြကိုမီတင္ရွိုးၾကျပီး ပါကစၥတန္ဇိန္နဘ မူဂ်ာဟစ္ဒင္ ဇိန္နဘ ဆိုျပီးေအာ္သြားၾကေသးတယ္။


Share this on:


 

some 80000 men, women, and children -- mostly Arakanese but also Moro, That, Dinut died in the  Arakan genocide in 1942 to 1062.

 

အဲဒီလိုႏွင့္ဘဲ လြတ္လပ္ေရးရခါစ ျမန္မာအစိုးရအေနႏွင့္လည္း ရခိုင္ျပည္သူ ေတြကိုအကာအကြယ္ေပးႏိႈင္ ေသာအင္အားမရွိခဲ့ေပ ၄င္းအခြင့္အေရးကိုယူျပီး အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားသည္ ေဒသခံရခိုင္မ်ားေနထိုင္ ေသာေက်းရြာမ်ားကို တရြာ၀င္တရြာထြက္ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကရာ ၁၉၄၂ မွ ၁၉၆၁ မူဂ်ာဟစ္ဒင္မ်ား လက္နက္ခ် ခ်ိန္၌ရခိုင္လူမ်ိဳးေပါင္းသိန္းႏွင့္ခ်ီျပီ အသတ္ခံခဲ့ၾကရျပီးဘူးသီေတာင္ ၊ ေမာင္းေတာ ၊ ရသဲ့ ေတာင္ျမိဳ႕နယ္မ်ား၌ ရခိုင္ရြာဆိုသည္မွာ မရွိသေလာက္နည္းပါးသြားခဲ့ေပသည္၊ ၄င္းအျပင္ ရခိုင္လူဦးေရ မွာလည္းမရွိသေလာက္နည္းပါးရခဲ့ေပျပီ။ ၄င္းအက်ိဳးဆက္မ်ား၏ အက်ိဳးေပးမႈေၾကာင့္ဘဲဆိုရမလား ေမတၴာ တရားကဘဲအက်ိဳးမေပး ဘူးဘဲဆိုရမလား ခုေတာ့ရခိုင္လးမ်ိဳးမ်ားမွာ ၃% ေလာက္သာက်န္ေတာ့ေပသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ျပည္ပမီဒီယာမ်ားႏွင့္ အစၥလာမ္းမစ္ နိုင္ငံမ်ားက မြတ္ဆလင္ေတြကို လူမ်ိဳးတုန္း သတ္ျဖတ္ေန ပါသည္ဟုအရွက္အေၾကာက္ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ တာ၀န္မဲ့စြာေရးသား ေနၾကေပသည္။ အိမ္ရွင္ကိုသူခိုးဟုစြတ္စြဲေန ၾကေပသည္ ထိုအေၾကာင္းမ်ား ေၾကာင့္ေမတၴတရားၾကီးမားလွေသာ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား၏ သည္းခံမႈမ်ားမွာသဲထဲ ေရသြန္သလိုျဖစ္ခဲ့ရျပီး အေနာက္နိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အစၥလာမ္းမစ္မီဒီယာမ်ား၏ဆင္ျခင္ မႈကင္းမဲ့စြာ၀ါဓျဖန္႕မႈမ်ား ေၾကာင့္ ဘဂၤလီမ်ားသည္လူနည္းစုဆိုေသာ္လည္း နိုင္ငံတကာအားကိုးျဖင့္ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားကိုတိုက္ခိုက္လာ ေသာေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ဒုတိယေျမာက္ ကုလားရခိုင္တိုက္ခိုက္မႈ႕ၾကီးျဖစ္ခဲ့ရေပသည္၊ ၄င္းတိုက္ခိုက္မႈ႕ႏွင့္ပါတ္သက္ျပီးရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားကိုသာအျပစ္ပံုခ်ေနၾကေပသည္ ။အမွန္မွာ၄င္းတိုက္ခိုက္မႈကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ၾကိဳးကိုင္ခဲ့သူမ်ားမွာ OIC ကဲ့သို႕ေသာ နိုင္ငံမ်ားႏွင့္လူ႕အခြင့္အေရးကိုဘန္းျပျပီးကိုယ္က်ိဳး အတြက္လုပ္စားေနၾကသူမ်ားသာျဖစ္ျပီး ၀၈-၀၆-၂၀၁၂ ေန႕ေမာင္းေတာျမိဳ႕တြင္အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခ့ဲ ေသာဘဂၤလီမ်ားကို ေတာ့ဘာတခုမွ်ေ၀ဖန္ျခင္းမရွိသကဲ့သို႕ ၄င္းအခ်ိန္၌မီရႈိးခံခဲ့ရေသာ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား၏ အိမ္မ်ားႏွင့္ရက္စက္စြာအသတ္ခံလိုက္ရေသာ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း satellite မွမျမင္ခဲ့ၾကေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္ေပသည္။

 

၄င္းအျပင္ ရတနာဆင္ျဖဴေတာ္မ်ားေပ်ာ္ပါးရာ စိမ္းလန္းစိုေျပေနေသာ ေမယုေတာင္ တန္းမ်ားႏွင့္ ပါတ္၀န္း က်င္သည္လည္း မူဂ်ာဟစ္ဒင္မ်ား ေၾကာင့္ေသြးစြမ္းခဲရသည္မွာ ေမေပ်ာက္လုနီပါးအခ်ိန္ ေရာက္ခဲ့ေသာ္ လည္း  ၈-၀၆-၂၀၁၂ ေသာၾကာေန႕တြင္တဖန္ ေမယုေျမမွာေသြးစြမ္းရျပန္ျပီ။

 

No comments:

Post a Comment